czcionka: Zmiana wielkości czcionek Zmiana wielkości czcionek Zmiana wielkości czcionek
kontrast: A A
Kraków i okolice - wycieczka gimnazjalistów
2018-06-05

Dnia 22 maja wyjechaliśmy na wycieczkę do Krakowa. Uczestnikami wyjazdu byli uczniowie klasy trzeciej i klas drugich gimnazjum wraz z nauczycielami- wychowawcami.

Pierwszy dzień naszego wyjazdu rozpoczęliśmy od zwiedzenia niemieckiego obozu zagłady w Oświęcimiu- Brzezince. Miejsca te wzbudziły w nas ogromne emocje.

W drugim dniu podziwialiśmy i poznawaliśmy atrakcje turystyczne Krakowa tj. Wzgórze Wawelskie, Rynek Główny z Kościołem Mariackim i Sukiennicami oraz wiele innych obiektów i miejsc, które nas urzekły wyglądem i historią.

Dzień trzeci to pobyt w Ojcowskim PN. Byliśmy w Jaskini Łokietka, w zamku na Pieskowej Skale czy przy Maczudze Herkulesa. Wielogodzinny spacer po parku bardzo się nam podobał , mimo zmęczenia zbyt upalną pogodą.

Ostatniego dnia udaliśmy się do zabytkowej kopalni soli w Wieliczce, a po jej zwiedzeniu w drodze powrotnej wstąpiliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze, by poznać jego wartość duchową i historyczną.

Wycieczka nam się bardzo podobała. Atrakcje geograficzno-historyczne poszerzyły i wzbogaciły wiedzę, a wspomnienia zostaną w naszych głowach na zawsze!